FAQ'sÂ
Verzending
Wij verzenden alle pakketten standaard met DPD.
Zodra je pakket is verzonden krijg je hiervan bericht inclusief live tracking. DPD stuurt je een dag voor bezorging een bericht, hierbij heb je de mogelijkheid om het moment van bezorging te wijzigen. In de ochtend van de bezorging krijg je weer een bericht met daarin het 1-uurs tijdsvenster waarbinnen het pakket wordt bezorgd. Ook kan je het pakket met live-tracking volgen.
DPD doet één bezorgpoging. Ben je niet thuis en kan het pakket niet bij de buren afgeleverd worden? Dan wordt het pakket bezorgd bij een Pickup parcelshop, hier kan je het pakket op komen halen wanneer het uitkomt. Het pakket blijft hier maximaal een week. Wordt je pakket naar ons terug gestuurd omdat het niet bezorgd kon worden en niet is opgehaald dan zijn de kosten van een nieuwe levering voor jou.
We kunnen ook direct naar een pick-up parcel van DPD verzenden.
Wil je liever dat we je pakket met PostNL verzenden dan kan dit bij uitzondering. De verzendkosten zijn hiervan hoger, omdat wij jouw pakket zelf naar een servicepunt moeten brengen.
Verzendkosten
Nederland:
- DPD home per 29 kilo pakket: €6,35
- DPD pickup point: €5,65
- PostNL per 22 kilo pakket: €12,50
Waddeneilanden:
- DPD home per 29 kilo pakket €13,75
België:
- DPD home per 29 kilo pakket: €8,95
- DPD pickup point: €7,75
- PostNL per 22 kilo pakket: €15,00
** Andere landen binnen de EU op aanvraag.
Levertijd
We trachten voldoende voorraad te hebben, echter we zijn geen groot bedrijf met grote opslagcapaciteit. Veel van onze producten komen uit Duitsland, waardoor de levertijd wat kan oplopen indien een product niet op voorraad is of veel is besteld.
- Normaliter verzenden we je pakket binnen 1 tot 3 werkdagen. Meestal 2 Ã 3 keer per week, mits we de producten op voorraad hebben. DPD (PostNL) tracht je pakket vervolgens binnen 2 werkdagen te zorgen (wij hebben hier geen invloed op).
- Indien op nabestelling kan de levertijd oplopen tot 10 werkdagen.
*Bovenstaande is niet voor elk product zichtbaar in onze webshop. - Seizoenpakketten worden in de eerste week van de maanden februari, april, juni, augustus, oktober en december geleverd.
- Gaat er iets mis met de verzending van je pakket, neem dan eerst een kijkje in de track&trace gegevens, neem contact met de pakketdienst of ons op. Met hen is sneller, want ook wij moeten op uitsluitsel van de pakketdienst wachten. Aan de hand van het uitsluitsel zoeken we naar een oplossing.
We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele gevolgschades die voortvloeien uit een langere levertijd. Voor vragen over de levertijd kun je contact met ons opnemen. Overschrijden we de door jou aangegeven leveringstermijn met meer dan 30 dagen? Dan heb je het recht van levering af te zien. In dat geval wordt het door jou betaalde bedrag van de betreffende bestelling terugbetaald.
Producten beschadigd tijdens transport?
Uiteraard pakken we de producten met grote zorgvuldigheid in. En proberen we daarnaast de verzendkosten te beperken.
Zijn er onverhoopt toch producten beschadigd geleverd? Zorg dan in ieder geval dat je foto's voor ons maakt. Zo kunnen wij de pakketdienst hiervoor verantwoordelijk proberen te stellen.
Een foto van de hele buitenkant van het pakket. Zorg ervoor dat het pakketlabel hierbij duidelijk te zien is.
- Een foto van het geopende pakket die van bovenaf genomen is. Hierbij moet de inhoud en de binnenverpakking goed te zien zijn.
- Een foto van alle binnenverpakkingen die gebruikt zijn in het pakket.
- Een foto waar het hele artikel op staat.
- Een detailfoto van de schade aan het product.
Neem vervolgens contact met ons op, stuur de foto's en we beslissen samen over een passende oplossing; vervangend product, geld retour of korting.
Â
Afhalen?
Kan alleen bij grote uitzondering in overleg en op afspraak.
Adres buiten Nederland of België?
Standaard kunnen er enkel bestellingen van Nederlandse en Belgische klanten worden verwerkt door onze webshop (dit geldt ook voor adviesconsulten). Middels een handmatige bestelling kunnen we wel naar andere landen (binnen de EU) verzenden of kunnen we adviesconsulten doen als je in een ander land woont. Neem hiervoor even contact met ons op via de e-mail.
Retour
Indien je producten wilt retourneren meldt dit dan eerst via support@eqinful.nl. Binnen 14 dagen na levering heb je het recht om af te zien van je aankoop. De kosten voor retour komen voor eigen rekening.
Retouradres:
Eqinful
Broeksteeg 3
5076SB Haaren
Producten die niet voor retournering en/ of terugbetaling in aanmerking komen zijn:
- producten die snel bederven of verouderen (geopende verpakkingen van voeding en/of supplementen).
- producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn en/ of op maat samengesteld.
Klachten, feedback, suggesties en complimenten
Uiteraard hopen we dat iedereen tevreden is met onze producten, service en advies. Echter is dit naar je mening niet gelukt of heb je suggesties die onze dienstverlening kunnen verbeteren dan horen we dit graag.
Neem contact op met support@eqinful.nl en we gaan graag in gesprek om indien mogelijk tot een oplossing te komen.
Heb je complimenten horen we die natuurlijk ook heel graag.
Je helpt ons enorm met een review via google of stuur aan ons persoonlijk.
Leveranciers
We zijn trots op de leveranciers en bedrijven waar we mee samen werken. Stuk voor stuk hebben we ze zorgvuldig uitgezocht en getoetst aan onze kernwaarden.
- Waar mogelijk biologisch
- Eerlijk en duurzaam geproduceerd
- De hoogst haalbare, meest zuivere kwaliteit
- Deskundig samengesteld
- Eerlijke prijzen & goede service